Morotts dipp recept !

Städandet har inte direkt gått överdrivet bra, jag hamna ju framför datorn... så jag satte mig och gjorde nästan klart hela matten istället. Så har i alla fall fått något gjort. Nu sitter jag och mumsar på morrötter med dipp, jag har gjort min älsklings dipp. Den passar typ bara till morrötter tycker jag men den är så god att det gör inget, nyttigt kan vara gott ibland faktiskt !

Du behöver:

Fetaost (orginal)
Gräddfil
Lime
Salt och peppar

Såhär gör du:

Riv fetaosten, blanda den sedan med gräddfilen, riv limeskal rätt så grovt, och pressa sedan i limejuicen i också. Salta och peppra lagom mycket. Propotionerär ju olika för hur många som skall äta, men jag brukar ta hälften utav allting. Alltså en halv fetaost, halva gräddfil paketet, halv lime. Då räcker det ett tag men dippen håller i ca. en vecka skulle jag gissa.

Prova det!, jag tycker det ärjättegott men alla har ju olika smak :)

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0