The last day . . .

Hey lovers !

Nu sitter jag här och har precis duschat, ska alldeles strax börja göra min efter-jag-har-duschat-ritual. Vilket består av ansiktskrämer & hårprodukter.

 Ansikte:

 1. Först 3+3 kräm ifrån Apoteket som återfuktar huden.
2. Sedan en anti-gravity firming eye lift cream från Clinique, den minskar påsar under ögon och dyligt.
3. Sist men inte minst en poreminimizer också den ifrån Clinique.
( tänk på att huden måste vara helt ren när man lägger på krämer osv. annars smörjer ni in all skit ni har på ansiktet i porerna vilket = finnar och blämmor and you know the rest!)

Hår:

1. Jag lägger inte i mitt balsam fören jag har duschar klart, så jag sköljer alltså inte ut balsamet. Efter jag gjort detta kammar jag igenom håret innan jag torkar det, för mitt hår är som barbie hår när det är halvfuktigt (omöjligt att reda ut). När håret sedan är handdukstort lägger jag i Elvitals anti-breakage inpackning som också är leave in. Den är jättebra! Håret blir glansigt och lent.
2.Om jag sedan skall fixa håret dvs. platta eller locka det (som jag ska imorgon till skol-avslutningen) så lägger jag i got2be mousse medan håret är blött! Moussen gör att håret håller sig bättre när man lockar eller plattar det med värme. Har jag plattat håret (vilket alltid skall göras när det är torrt! om man inte vill se ut som om man har en rishög på huvudet) så lägger jag i silikon serum ifrån björn axén i topparna, det gör dem silkes lena och det ruffsar sig inte!

Hahaha , jag vet jag är lite av en hårbög men jag hatar slitna toppar!


Hörs sen babes,
Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0